Specjalnie znakowanym samochodem po Polsce jeździć będą organizatorzy XVI Biegu Europejskiego, który odbędzie się tydzień po świętach wielkanocnych w Gnieźnie.
W taki sposób będzie rozsławiany na całą Polskę to wydarzenie. Całe tournee promocyjne rusza właśnie z dniem dzisiejszym.
Dziś odbyło się symboliczne przekazanie kluczyków do auta, którym wyruszą w Polskę promotorzy tego sportowego wydarzenia. – Nasz sponsor przekazuje nam świetny samochód, który pomoże w promocji i rozpropagowywaniu tego biegu w całej Polsce i za chwilę ruszamy w trasę – mówi Andrzej Krzyścin, wielokrotny maratończyk, prezes Klubu Sportowego Altom Gniezno i dyrektor gnieźnieńskich biegów ulicznych. – Promocję tego biegu zaczęliśmy już wcześniej, ale teraz będzie to taki bardzo mocny akcent, bo ten samochód rzeczywiście robi ogromne wrażenie. Już dziś, wjeżdżając na Rynek było widać, że sporo osób ogląda się za nami, a więc wierzymy, że tacy, którzy nie są jeszcze zdecydowani do końca, czy startować w Biegu Europejskim, czy też nie, gdy teraz zobaczą, jak się gdzieś po mieście poruszamy, to zdążą jeszcze się zapisać – dodaje A. Krzyścin.
Bieg został zaplanowany na sobotnie popołudnie, 7 kwietnia od godz. 17.00 na dystansie 10 kilometrów. – Start i meta tego biegu będzie tutaj właśnie, gdzie dziś się spotkaliśmy, czyli na gnieźnieńskim Rynku. Na ten moment mamy zapisanych ok. 1280 uczestników, a przypomnę, że limit to jest 1500. Samych gnieźnian zapisanych do biegu mamy ponad 480 osób i jesteśmy bardzo bliscy tego pół tysiąca uczestników, na co bardzo mocno liczymy – wylicza organizator XVI Biegu Europejskiego.
- Promocja polega przede wszystkim na tym, żeby jak największa liczba osób w Polsce zobaczyła, że taką imprezę w ogóle robimy w Gnieźnie, a ci którzy jeszcze o nas nie słyszeli, ci muszą nas zobaczyć, wejść na naszą stronę, a najlepiej jak jeszcze się zapiszą na bieg i tutaj przyjadą. Zaczynamy już dzisiaj, jest wyjazd do Warszawy, gdzie akurat jedziemy na konferencję poświęconą innemu biegowi, Biegu Niepodległości, a potem będziemy w prawie każdym zakątku Polski – podkreśla A. Krzyścin.
Bieg Europejski będzie reklamowany na drogach krajowych pod marką Hyundai. – Angażujemy się już po raz trzeci w tę akcję. Uważamy, że warto pokazywać w całej Polsce i w taki sposób również, że sport jest bardzo potrzebny. Często udzielamy się pod takim kątem sportowym, zarówno w Kaliszu i Koninie, ale staramy się również wychodzić z tym na większą skalę – mówi Marta Szklarkowska, przedstawicielka firmy Auto Centrum LIS z oddziału konińsko-kaliskiego. – Fajnie takie akcje promować i pokazywać, że sport jest ważny w życiu każdego człowieka – dodaje.